Søknadsfrist: 24.08.2025

Local Transport Manager East

Skanol Kraby AS

Om arbeidsgiveren

Skanol er en av Nordens største leverandører av komplette logistikkløsninger innenfor distribusjon av farlig gods på tankvogn.

Vi har fokus på hele verdikjeden. Med utgangspunkt i våre kunders behov utvikler vi knowhow, prosesser, informasjonsteknologi og medarbeidere som bidrar til optimal styring av forsyningskjeden i spesielle kundetilpassede løsninger, med fokus på sikre og effektive transport- og logistikkløsninger innenfor farlig gods.

Skanol har transport i Danmark, Norge og Sverige med utgangspunkt fra kontorer i Aarhus, Gøteborg, Riga, Oslo og Lena med over 200 tankvogner i vår trafikk og sysselsetter over 400 egne ansatte i tillegg til et større antall undertransportører, hvorav ca. 50 tankbiler og ca. 110 egne ansatte i Norge.

Skanol er ISO-sertifisert innen kvalitet (9001), Miljø (14001) og Arbeidsmiljø (45001). Våre verdier er Ansvar-Respekt-Samarbeid-Åpenhet.

Har du lidenskap for transport og logistikk, og vil lede vår avdeling i Oslo?

Er du en erfaren og resultatorientert leder med lidenskap for transport og logistikk?Skanol er på jakt etter en dyktig Transportleder som kan være med på å videreutvikle vår avdeling East (Oslo og omegn). Vi søker deg som er en naturlig leder, har solid erfaring fra transportbransjen, og som trives med å optimalisere prosesser og sikre effektiv drift.

Arbeidsoppgaver:

  • Lede og koordinere avdelingens transportoperasjoner for å sikre leveranser til rett tid, kostnadseffektivt og i henhold til kvalitetsstandarder

  • Lede, følge opp og utvikle eget team med 25-30 sjåfører

  • Overvåke og rapportere på ytelsesindikatorer, som HMS-KPI’er, leveransepresisjon og kostnadseffektivitet

  • Identifisere og gjennomføre forbedringstiltak i tråd med virksomhetens målsettinger og verdier (ansvar-respekt-samarbeid-åpenhet)

  • Samarbeide tett med andre avdelinger, kunder og leverandører

  • Sørge for etterlevelse av gjeldende lover, forskrifter og HMS-/kundekrav og bidra til god SHEQ-kultur i avdelingen

Kvalifikasjoner:

  • Ønskelig med høyere utdanning innen logistikk, økonomi, ingeniørfag, transport eller ledelse, men vi verdsetter også lang relevant erfaring som kan kompensere for formell utdanning

  • Minimum 5 års relevant erfaring fra transport- og logistikkbransjen

  • Erfaring med ledelse av team

  • God forretningsforståelse og innsikt i transportbransjen

  • Gode IT-ferdigheter, og kjennskap til relevante IT-verktøy innen transport

  • Gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk, muntlig og skriftlig

  • Kunnskap om bransjens lover og regler, gjerne også ISO 9001, 14001 og 45001

Det verdsettes følgende personlige egenskaper:

  • Tydelig og motiverende lederstil med evne til å skape resultater gjennom andre

  • Beslutningsdyktig, med stor gjennomføringsevne

  • God relasjonsbygger og kommunikator på tvers av funksjoner

  • Tilpasningsdyktig og endringsvillig, proaktiv og med stor integritet

Vi tilbyr:

  • En spennende og utfordrende lederrolle i et velrenommert selskap

  • Muligheten til å påvirke og utvikle transportfunksjonen i avdelingen

  • Et inspirerende og dynamisk arbeidsmiljø, med kolleger i hele Norge og Riga

  • Gode utviklingsmuligheter og konkurransedyktige betingelser

Ved spørsmål til stillingen er du velkommen til å ta kontakt med COO, Charles Hakvåg på tlf. 952 83 039.

Har du de rette kvalifikasjonene og ønsker å bidra til Skanols videre suksess?

Last opp din søknad og CV så snart som mulig, og senest innen 24. august. Vi ser frem til å høre fra deg!

Kontaktinformasjon:

Navn: Charles Hakvåg
Stillingstittel: Chief Operations Officer
Telefon: 95 28 30 39
E-post:

Stillingsinformasjon:

Stillingstype: Fast
Søknadsfrist: 24.08.2025
Arbeidssted: Karihaugveien 89, 1086 Oslo

Powered by Labrador CMS